דף הבית
כתיבה שיווקית:
כתיבה שיווקית - מהי ?, מהי כתיבה ? מהו שיווק ?
כתיבה שיווקית- טעויות נפוצות, כתיבה שיווקית - טיפים
מהי כתיבה ?
כתיבה היא תהליך שיטתי של העלאת רעיונות, מחשבות, רגשות וכוונות לכתב.
נהוג לאמור כי כתיבה היא אחד ממותרייו של האדם על שאר בעלי החיים.
יתכן והכתיבה תתבצע בכתב יד, יתכן וע"י מחשב/מעבד תמלילים, אולם המפתח החשוב
להבנה הוא הטרנספורמציה ממצב צבירה מופשט (במוח),
לאלמנט חשיבתי ויזואלי (השונה מוויזואלי-טהור (כדוגמת סמליל (לוגו)).
מהו שיווק ?
שיווק הינו תהליך של סחר חליפין שראשיתו בקיומו של צורך, וסיומו בעסקה בין קונה מרצון למוכר מרצון
(להרחבה - ראה מאמרי "שיווק" באתר זה).
מהי כתיבה שיווקית ?
כתיבה שיווקית אם כן, הינה תהליך שיטתי של העלאת רעיונות, מחשבות, רגשות ותחושות לכתב מתוך מטרה מוגדרת מראש (כתיבה לתכלית) שהינה בד"כ הגדלת השיווק והמכירות של חברה, גוף או מלכ"ר ע"י שימוש בתהליך של כתיבה שכנועית.
טעויות נפוצות בנושא כתיבה שיווקית:
* "מה הבעיה לכתוב ? - כל אחד יכול !..." - לא. לא כל אחד יכול. בספק אם כל אחד יכול, בוודאות לא כל אחד יכול לכתוב טוב (בכלל), ובוודאות כמעט מלאה גם לא כל מי שיודע לכתוב (שכתיבה היא מלאכתו/אומנתו - כגון: סופרים, משוררים וכ"ד..) יכול לכתוב כתיבה שיווקית אפקטיבית.
* "אני מכיר את המוצר/שירות יותר טוב מכולם ! - אני יודע למכור הכי טוב !" - נכון, בהחלט יתכן שאתה צודק,
אולם גם אם נניח (בוודאות מוחלטת של 100% שאתה צודק (מופרך לחלוטין...)), הרי שגם אם כן - זה כלל לא רלונטי ! - השאלה היא לא אם אתה יודע "למכור" וכ"ד - אלא האם ניחנת ביכולת להעביר זאת בצורה חשיבתית-ויזואלית נכונה (ידוע בשם "כתיבה").
* "מי שיודע /בין הכי טוב בכתיבה שיווקית הם וודאי משרדי וחברות פרסום - ובטח אצל הכי גדולים - זה הכי טוב !" - אכן גם בחברות ומשרדי פרסום מועסקים אנשים בעלי מיומנויות כתיבה וויזואל. תוצרי איכות הכתיבה השיווקית עם זאת אינה פונקציה של גודל ו/או ה"טייטל", אלא של האדם היושב בנקודת הקצה. בחן את האדם ותוצריו - ולא את כמות ה"קקטוסים" במשרד.
טיפים לכתיבה שיווקית:
* זהה פלח או נישה לא מנוצלת, לא תחרותית, בה תוכל למצוא/לייצר יתרון תחרותי ברור - והתאם לה את הכתיבה השיווקית.
אין כזה דבר: "כתיבה שיווקית באופן כללי / "לכל השוק"
* הגדר בבירור את מטרותיך השיווקיות
* גם תקציב הפרסום/שיווק שלך אינו בלתי מוגבל (נדיר בישראל... אבל קיים), וגם אם תקציבך מוגבל ביותר, אל תתפשר על איכות הכתיבה השיווקית המהווה את אחת מנקודות המפתח להצלחה: קח משרד פרסום קטן יותר, או יועץ שיווקי - ולו רק לנקודה קריטית זו (גם משרד בינוני יוכל לייצר עבודה נהדרת מיסוד שיווקי מעולה, קלוש הוא הסיכוי (גם אצל משרד מעולה !) להשיג תוצאות טובות עם הליבה השיווקית קלוקלת.
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק או בחברה שלך ?
כתיבה שיווקית תאפשר לך להשיג הרבה-הרבה יותר תוצאות !
כתיבה שיווקית איכותית תאפשר לך להשיג יותר: יתר לקוחות, יותר הכנסות ויותר כסף !