מיצוב - מהו ?
* מיצוב - מיקום במפה התפיסתית של הצרכן
* מיצוב - הצעת הערך הבסיסית
* מיצוב - ממרכיבי השיווק האסטרטגי החשובים ביותר
* מיצוב - "מה אני רוצה שהוא יחשוב עליי ?"
(להרחבה בנושא - ראה מאמרי "מיצוב" באתר זה)
מיצוב מחדש - מהו ?
לאחר שהבנו מיצוב מהו, אזי מיצוב מחדש הינו עניין פשוט הרבה יותר להבנה.
מיצוב מחדש הינו תהליך שמטרתו לבצע שינוי מחדש במפה התפיסתית של הצרכן למוצר/שירות/רעיון קיים.
למעשה ניתן להסתכל על מיצוב מחדש כמו "החלפת מקצוע" או "קריירה שנייה" לאדם "רגיל".
("הייתי איש הייטק עייף ועצבני - עכשיו אני מטפל שיאצו רגוע ולבבי...").
במבט אחר ניתן לקרוא לזה "החלפת דיסקט" בראש.
מיצוב מחדש - טעויות נפוצות:
* כללי: רבים ביותר מהלכי המיתוג בישראל על אף גודלה הזערורי.
לא עוברת שנה ((ובשנים מסויימות חודש...) שלא יוצאת חברה זו או אחרת ומכריזה על "מיצוב מחדש".
בדרך כלל בלוויית "חברת מיתוג" זו או אחרת.קצרה היריעה מלהרחיב לגבי אווילויות אלו שוודאי אינם "מיצוב",
ואף לא קרובים לכך.רק נציין כי אם נספור את מהלכי המיתוג בעשור האחרון (מ"הכוכב של סלקום", דרך
"לאומי", דרך סדרת המיתוגים התמוהה של "שופרסל" (שסיפקה פרנסה יפה לחברות השלטים...), ועוד,
ועוד... נגיע לעשרות רבות.
למען הסר ספק: החלפת שלטים - אינה מיתוג, קמפיין פרסומת - אינו "מיצוב מחדש"
* יציאה בתהליך מיתוג מחדש כשאין: צורך/מטרה/תכלית ראוייה לכך.
משום מה, כל מנהל שיווק חדש, וכל משרד פרסום חדש"רוצה להטביע את חותמו",
למצער ברוב המקרים התוצר האווילי של גישה זו היא להטביע את המותג. . .
מיתוב מחדש, מיתוג מחדש ושינויים שאכלו יש לבצע פעם ב 10 שנים, במקרים נדירים,
פעם ב 5 שנים - אם מבצעים כל שנה זה אומר:
או שזה לא באמת מיתוג מחדש, או מלכתחילה לא היה כאן כל מיתוג . .
מותגים טובים ומצליחים לא משנים "קו", אלא אם יש סיבה ממש ממש ממש טובה לעשות כן.
* וביאור למתקשים: אסטרטגיה לא משנים תכופות, אחרת כפי הנראה:היא אינה באמת אסטרטגיה,
מעולם לא נבנתה באמת אסטרטגיה, או במילים אחרות - פשוט אין לכם באמת מושג מה אתם עושים.
ולכן אין לי לצטט את המשפט האלמותי: אם אתה בבור - לא משנה מה תעשה - דבר ראשון - תפסיק לחפור !
מיצוב מחדש - טיפים:
* מיצוב מחדש זו הדרך הזולה ביותר "להרים" מפעל כושל/מותג כושל - קצת עבודה קוסמטית - ויאללה !
* מיצוב מחדש זו הדרך היקרה ביותר "להרים" מפעל כושל/מותג כושל - קבל טיפ קריטי ומשמעותי:
מיצוב מחדש שאינו מוצדק, זה כמו להקים מפעל חדש: ללא מטרה, ללא תכלית - רק כי "בא לי לעשות משהו..."
אנא השתדל להימנע מכך
* הרכיב החשוב ביותר בהצלחתו של תהליך המיצוב מחדש למרבה: ההפתעה,הפלא והפליאה, הוא לא המרכיב הגרפי-וויזואלי,
אלא המרכיב האסטרטגי-עסקי-שיווקי.
מאחר וכפי הנראה עד כה המרכיב האסטרטגי-עסקי-שיווקי לא היה כ"כ מוצלח (שכן אחרת התוצאות היות כפי הנראה קצת אחרות),
הרי שזהו בדיוק הזמן לפנות לאנשי מקצוע.
* איך לבחור גורם ייעוצי מתאים: א. וודא שהינו מהשוק המקומי ולא ממדינות מעבר לים (כך יש סיכוי סביר שיהיה איזשהו קשר -
ולו שולי ורופף כלשהו בין התוצר האסטרטגי לקהל המטרה/למציאות בפועל). ב. ללא כל ידע, הבנה ועיסוק גרפי: למען הסר ספק קיים קשר:
הפוך, חזק ובל יינתק (r=-1) בין יכולות גרפיות/קיומם של תוצרים גרפיים במשרד - להצלחה עסקית של מהלך אסטרטגי של מיצוב מחדש.
סמנכ"ל שיווק ?, מנהל שיווק ?, מנכ"ל ?, בעל עסק/חברה ?
החברה שלך: כבר קיימת הרבה שנים, עם מוניטין טוב ושירות מעולה - אז מדוע היא עדיין לא מותג ?
אתה רואה מתחרים שאתה (כמקצוען מבפנים) יודע באמת מה הם שווים או לא שווים - אז למה הם כן מותג ואתה לא ?!
מרגיש שהלקוחות לא מבינים/לא מעריכים מה שאתה באמת נותן - ומרגיש שאתה נמדד "רק על המחיר" ?
ניסית הכל - וכלום לא הלך ? מרגיש שהתחרות קשה מתמיד ושאתה "פשוט לא מצליח לבלוט..." ?
רוצה שהלקוחות יגיעו אליך, במקום "לרדוף" אחריהם ?
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק או בחברה שלך ?