+++מיתוג מחדש+++


                                                                    דף הבית

מיתוג מחדש: 

  
מהו מיתוג ? מיתוג מחדש מהו ? מיתוג מחדש - טעויות נפוצות,  מיתוג מחדש - טיפים




 מיתוג- מהו ? 

כצרכנים בעידן המודרני, אנו "מופצצים" בפרסומות רבות לאורך כל שעות היממה.אם בעבר היצע המוצרים והשירותים היה דל וכל נושא המיתוג היה שמור ליודעי ח"ן.אין זה נדיר לשמוע 2 צעירים מדברים על כל נושא המיתוג והטיותיו השונות:מותג, מיתוג, מיתגו (את ...), ועדיין קיים מעט בלבול בכל נושא המיתוג. אז מהו מיתוג ? 

* הפיכה של מוצר (גנרי) למוצר ממותג (בעל שם/ייחודי/מבודל)
* נקודת מוצא ותוצר של תהליך שיווקי
* "תרגיל" של אנשי שיווק שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הצרכנים) כסף
* "תרגיל" של אנשי פרסום שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הפירמה) כסף
* "קנוניה" של יצרני שלטים וגרפיקאיות מתוסכלות (ע"ע "המיתוגים" ברשתות השיווק)
* לעשות לוגו, נייר מכתבים חדש ומעטפות (ע"י גרפיקאיות )


מיתוג - מהו מיתוג ? - הגדרת המחבר:

"...תהליך אסטרטגי, מקיף, שיטתי, ארוך טווח, מתמשך ובר-קיימא, שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל, המצדיק גביית פרמיה משמעותית מעבר למוצר הגנרי, ולמותגים המתחרים, תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות ומחשבות במוחו של קהל המטרה, החודרות ללא הפרעה וללא מודעות נעזרת, מבעד ל"רעש" התקשורתי, המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה ולכימות ושתוצרתו - השאת רווחי הפירמה/המותג מעבר לתשואת הענף..."

 

(להרחבה בנושא - ראה מאמרי "מיתוג" באתר זה)


 מיתוג מחדש - מהו  ? 
 

לאחר שהבנו מיתוג מהו, אזי מיתוג מחדש הינו עניין פשוט הרבה יותר להבנה.
מיתוג מחדש הינו תהליך שמטרתו לבצע מיצוב מחדש במפה התפיסתית של הצרכן למוצר/שירות/רעיון קיים.
למעשה ניתן להסתכל על מיתוג מחדש כמו "החלפת מקצוע" או "קריירה שנייה" לאדם "רגיל".
("הייתי איש הייטק עייף ועצבני - עכשיו אני מטפל שיאצו רגוע ולבבי...").
במבט אחר ניתן לקרוא לזה "החלפת דיסקט" בראש.


מיתוג מחדש - טעויות נפוצות:


* כללי:
רבים ביותר מהלכי המיתוג בישראל על אף גודלה הזערורי.לא עוברת שנה ((ובשנים מסויימות חודש...) שלא יוצאת חברה זו או אחרת ומכריזה על "מיתוג מחדש". בדרך כלל בלוויית "חברת מיתוג" זו או אחרת.קצרה היריעה מלהרחיב לגבי אווילויות אלו שוודאי אינם "מיתוג", ואף לא קרובים לכך.רק נציין כי אם נספור את מהלכי המיתוג בעשור האחרון (מ"הכוכב של סלקום", דרך "לאומי", דרך סדרת המיתוגים התמוהה של "שופרסל" (שסיפקה פרנסה יפה לחברות השלטים...), ועוד, ועוד... נגיע לעשרות רבות.

למען הסר ספק: החלפת שלטים - אינה מיתוג, קמפיין פרסומת - אינו מיתוג
 

* יציאה בתהליך מיתוג מחדש כשאין: צורך/מטרה/תכלית ראוייה לכך. משום מה, כל מנהל שיווק חדש, וכל משרד פרסום חדש"רוצה להטביע את חותמו",
   למצער ברוב המקרים התוצר האווילי של גישה זו היא להטביע את המותג. . .
   מיתוב מחדש, מיתוג מחדש ושינויים שאכלו יש לבצע פעם ב 10 שנים, במקרים נדירים, פעם ב 5 שנים - אם מבצעים כל שנה זה אומר:
   או שזה לא באמת מיתוג מחדש, או מלכתחילה לא היה כאן כל מיתוג . . 
   מותגים טובים ומצליחים לא משנים "קו", אלא אם יש סיבה ממש ממש ממש טובה לעשות כן.

* וביאור למתקשים: אסטרטגיה לא משנים תכופות, אחרת כפי הנראה: 
   היא אינה באמת אסטרטגיה, מעולם לא נבנתה באמת אסטרטגיה, אין לכם באמת מושג מה אתם עושים.
   ולכן אין לי לצטט את המשפט האלמותי: אם אתה בבור - לא משנה מה תעשה - דבר ראשון - תפסיק לחפור !




 

מיתוג מחדש - טיפים:

* מיתוג מחדש זו הדרך הזולה ביותר "להרים" מפעל כושל/מותג כושל - קצת עבודה קוסמטית - ויאללה ! 

* מיתוג מחדש זו הדרך היקרה ביותר "להרים" מפעל כושל/מותג כושל - קבל טיפ קריטי ומשמעותי:
   מיתוג מחדש שאינו מוצדק, זה כמו להקים מפעל חדש: ללא מטרה, ללא תכלית - רק כי "בא לי לעשות משהו..."
   אנא השתדל להימנע מכך

* הרכיב החשוב ביותר בהצלחתו של תהליך המיתוג מחדש למרבה: ההפתעה,הפלא והפליאה, הוא לא המרכיב הגרפי-וויזואלי,
   אלא המרכיב האסטרטגי-עסקי-שיווקי.
   מאחר וכפי הנראה עד כה המרכיב האסטרטגי-עסקי-שיווקי לא היה כ"כ מוצלח (שכן אחרת התוצאות היות כפי הנראה קצת אחרות),
   הרי שזהו בדיוק הזמן לפנות לאנשי מקצוע.

* איך לבחור גורם ייעוצי מתאים: א. וודא שהינו מהשוק המקומי ולא ממדינות מעבר לים (כך יש סיכוי סביר שיהיה איזשהו קשר -
   ולו שולי ורופף כלשהו בין התוצר האסטרטגי לקהל המטרה/למציאות בפועל). ב. ללא כל ידע, הבנה ועיסוק גרפי: למען הסר ספק קיים קשר:
   הפוך, חזק ובל יינתק (r=-1) בין יכולות גרפיות/קיומם של תוצרים גרפיים במשרד - להצלחה עסקית של מהלך אסטרטגי של מיתוג מחדש.

 
סמנכ"ל שיווק ?,  מנהל שיווק ?,  מנכ"ל ?,  בעל עסק/חברה ?
החברה שלך: כבר קיימת הרבה שנים, עם מוניטין טוב ושירות מעולה - אז מדוע היא עדיין לא מותג ?  
אתה רואה מתחרים שאתה (כמקצוען מבפנים) יודע באמת מה הם שווים או לא שווים - אז למה הם כן מותג ואתה לא ?!
מרגיש שהלקוחות לא מבינים/לא מעריכים מה שאתה באמת נותן - ומרגיש שאתה נמדד "רק על המחיר" ?
ניסית הכל - וכלום לא הלך ?  מרגיש שהתחרות קשה מתמיד ושאתה "פשוט לא מצליח לבלוט..." ?
רוצה שהלקוחות יגיעו אליך, במקום "לרדוף" אחריהם ?
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק או בחברה שלך  ?


 

 

לא מצאת תשובה ?!   מחפש מידע נוסף ?! - בדוק באתר הבית של המחבר: www.OfekGroup.co.il

רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ?    -   הירשם בהרשמ !

 



Go Back  Print  Send Page