דף הבית
משרד פרסום:
■ מהו משרד פרסום ? ■ טעויות נפוצות לגבי משרד פרסום ■
■ טיפים לגבי משרד פרסום
מהו משרד פרסום ?
מהו משרד ?
משרד הוא מקום שבו מתבצעת פעילות עסקית או ממשלתית על ידי עובדים שעבודתם כרוכה
ביצירת ניירת ובטיפול בה: פקידים, מנהלים, רואי חשבון, עורכי דין, מתכנתים וכדומה.
מהו פרסום ?
(להרחבה בנושא - ראה מאמרי "פרסום" באתר זה)
משרד פרסום אם כן, הוא משרד (או משרד ביתי), שתפקידו ותכליתו הוא פרסום
והתחום הפרסומי.
הגדרות נוספות:
* משרד פרסום - משרד פרסום הוא עסק העוסק במתן שירותי פרסום ללקוחותיו
* משרד פרסום - משרד פרסום הוא משרד שתפקידו לספק שירותי פרסום
* משרד פרסום - החוליה המקשרת בין הלקוח לתוצאה הרצוייה במדיה
טעויות נפוצות לגבי משרד פרסום:
* "אני לא צריך משרד פרסום - אני יודע הכל" - בדיוק כמו בכל תחום,
איש מקצוע יוכל לשפר משמעותית את התוצאות
* "הפרסום לא נראה לי" - הפרסום לא צריך "להיראות" לך,
אלא להיראות לקהל המטרה שלך.
* "הפרסום מדליק ! (קולי...)" - הפרסום לא צריך "להיראות" לך,
אלא להיראות לקהל המטרה שלך.
* "הלוגו לא מספיק גדול" - נושא זה כבר נדוש עד תום...
* "פרסום מוכר הוא יצירתי" - לא בהכרח - (ע"ע "2 עוף בשקל...")
* "פרסום יצירתי הוא מוכר" - כמעט בהכרח לא נכון, וההוכחה היא כמעט
היחס ההפוך המושלם בין זכיות בפרסים (מישהו אמר "קקטוס".. ?) - לתוצאות עסקיות.
* "משרד פרסום הוא מקום זוהר בו עסוקים כל היום,
בפלרטוט עם דוגמניות ובליסת סושי" - say no more.....
טיפים לגבי משרד פרסום:
* קח משרד פרסום
* קח משרד פרסום
* קח משרד פרסום
* תן לאנשי הפרסום קרדיט - הם כנראה מבינים בזה קצת יותר ממך !
* "גם תקציבאיות הן בני אדם..." - אמנם שנותיהן נמדדות ב"שנות כלב",
אך התייחס יפה לתקציבאית - היא שם בשבילך !
(כבד תקציבאיותיך - למען יאריכון ימיך. . .! )
* היזהר ממחלקת הקריאייטיב ! (גור והישמר לך גם מהארט דירקטורים !)
* תן למשרד הפרסום "קרדיט" ! - הצלחתך היא גם הצלחתו !
* "כבדהו-וחשדהו" - בדוק והתייעץ גם עם גורמים חיצוניים.
כמעט באופן מוחלט - עלות חוו"ד חיצונית, תהיה זניחה לסך עלות המהלך המושקע.
(לדוגמה: להשקיע 2000-5000$ עבור תקציב פרסום של 1 מיליון ש"ח זו השקעה זניחה,
לא להשקיע 2000-5000$ עבור תקציב פרסום של 1 מיליון ש"ח ו"לשרוף" אותו - זו כבר כסילות !)
* בעל עסק קטן-בינוני או בעלים של חברה קטנה-בינונית ?
גם אם עסקך קטן ותקציבך אינו מאפשר/מצדיק לך עבודה מלאה מול משרדי הפרסום הגדולים -
ישנם משרדי נישה שיוכלו לתת לך שירות לא פחות טוב, ואולי אף מידה ניכרה יותר של יחס אישי, ואם גם
אלו "גדולים עליך" - בחר לך יועץ שיווקי שיוכל לעשות עבורך את עבודת משרד הפרסום "בזעיר-אנפין",
ובהתאמה למידותיך הזערוריות ולתקציבך.
* סמנכ"ל שיווק ? מנהל שיווק ? - רוצה שיפטרו אותך ?
מן המפורסמות היא ששרידותו של סמנכ"ל השיווק היא מהנמוכות בתחום הניהולי...
אם משרתך יקרה לך - השתמש ביועץ אסטרטגי-שיווקי חיצוני !
(יותר מנהלי וסמנכ"לי שיווק קיפחו משרתם בשל פרסום קלוקל,
באופן גורף ומוחלט - כמעט יותר מכל סיבה אחרת !)
- סמנכ"ל שיווק ?, מנהל שיווק ?, מנכ"ל ?, בעל עסק/חברה ?
אין לך מספיק לקוחות ? לא מרוצה ממשרד הפרסום שלך ? נמאס לך "לטחון מים" ?
ניסית הכל - וכלום לא הלך ? החלפת כבר 3 משרדי פרסום - ועדיין "זה פשוט לא עובד" ?
האם אצלך: "...ה"קקטוס" זוכה, אבל האפ"י בוכה. . ." ?! מה דעתך לעבוד אחרת ?!
מה דעתך מאותו תקציב שיווק ופרסום שאתה כבר ממילא מוציא - להשיג הרבה-הרבה יותר ?
מה דעתך להוציא ממשרד הפרסום שאתה כבר עובד איתו (!) - הרבה-הרבה יותר ?
- מנכ"ל משרד פרסום ?, שותף בכיר ?, בעלים ?
העמלות - זה כבר לא מה שהיה פעם. . ., וגם "הייתר" - זה היום כבר יותר: "משיכת ייתר". . .
ואיך אומרים בענף: "..הלקוחות של היום - כולם זו---ת. . (!). . .".
מה דעתך "להחליף דיסקט" ?! מה דעתך "לחשוב מחוץ לקופסה" ?
(ולשם שינוי לא בשביל "הקקטוס" - אלא בשביל חשבון הבנק שלך) ?
מה דעתך לא לאבד יותר אף לקוח ? , מה דעתך "לחתוך" דרמטית עלויות הפקה ?
מה דעתך לא "להיכנס כל פעם לסרטים" כשמתחלף: מנכ"ל/סמנכ"ל/ס.שיווק/אשתו של המנכ"ל ?
מוגש כחומר למחשבה. . .
(לבינתיים תוכל לחפש ב"גוגל": "כשהסנדלר הולך יחף - בשדה קוצים...", או להקליק כאן)
רוצה להשיג הרבה-הרבה יותר, בהרבה-הרבה פחות ?
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק/בחברה שלך ?
|
|
|
|
|