דף הבית
פילוח:
פילוח - מהו ?, מהו פלח שוק ? מה ההבדל בין נישות לפלחי שוק ?
פילוח - טעויות נפוצות, פילוח - טיפים
מהו פילוח ?
פילוח הינו תהליך שיטתי של חלוקת השוק למיקרו שווקים בעלי מאפיינים דומים.
הפילוח יכול להיות לשוק צרכני (פרטיים) או עסקי (עסקים וחברות), ויכול להתבסס על משתני פילוח שונים.
סיומו של תהליך פילוח טוב הוא קיומן של סגמנטים (פלחים) בעלי מקסימום הומוגניות בתוך הפלח,
ומקסימום הטרוגניות בין הפלחים.
מהו פלח שוק ?
פלח שוק הינו חלק מתוך שוק לקוחות בעל מאפיינים דומים.
מה ההבדל בין נישות לפלחי שוק ?
ניתן לומר שנישה הינה פלח מתוך פלח, או לחלופין - נישה הינה פלח קטן מאוד.
אם פלח הינו מרכיב גדול יחסית מהשוק (מעשנים), נישה תהיה לדוגמה מעשנים כבדים.
נהוג גם לאמר כי נושות הינן למעשי פלחי שוק רטנים עם צרכים ייחודיים, ספציפיים ומבודלים,
שצורכיהם לא נענים ע"י השוק. (דוגמה - אנשים בעלי מידת נעלים מעל 50 - זוהי בבירור נישה)
טעויות נפוצות בנושא פלחים:
* "אין לי צורך בפילוח - אני מוכר לכ-ו-ל-ם..." - אפילו חברת חשמל ומקורות אין להם את אותו המוצר לכולם
* בחירה בפלח או בנישה קטנה מידיי שאין בה דיי פוטנציאל כלכלי
(יצויין כי כל המודלים השיווקיים הקלאסיים מתייחסים לשוקי ענק, (250 מיליון) ולא לשוק
זערורי כשוק הישראלי (שבעצמו הוא נישה...) )
* פילוח באופן עצמאי ללא שימוש/היעזרות באיש מקצוע
טיפים לפילוח:
* זהה פלח או נישה לא מנוצלת, לא תחרותית, בה תוכל למצוא/לייצר יתרון תחרותי ברור
* נישות קטנות מידיי ניתן לאגד לפלח גדול יותר
* פילוח הינו השלב החשוב ביותר בשיווק אסטרטגי, שהינו השלב החשוב ביותר התהליך השיווקי
גם אם תקציבך אינו מאפשר לך ליווי שיווקי מלא - עשה זאת לפחות רק לשלב הפילוח
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק או בחברה שלך ?