+ + + תמחיר + + +


                                                               דף הבית

 

תמחיר:

 
מהו תמחיר ? מהי המחרה ?
  
תמחיר הינו כלי חשבונאי שתכליתו אומדן העלות וזאת לצורך קביעת המחיר

המחרה: מתודולוגיה שיווקית לקביעת המחיר, המתחשבת גם בתמחיר החשבונאי.

הערה:
בניגוד להנחה המקובלת, אין בהכרח קשר ישיר ו/או סיבתי ו/או מובהק, בין התמחיר החשבונאי (עלות), לבין המחיר. 
יתכן והמחיר יהיה גבוה משמעותית ממחיר העלות (גריפה, מונופול, פטנט וכ"ד),
ויתכן שהמחיר יהיה נמוך משמעותית ממחיר העלות (לוסט-לידר, חדירה וכיבוש פלחי שוק חדשים....).
כך שבניגוד לטעות הנפוצה והמקובלת, סוגיות התמחיר (כשבעצם הכוונה היא לקביעת המחיר=>המחרה),
היא בעצם בכלל סוגייה אסטרטגית-שיווקית ולא חשבונאית !
   


יתרונות התמחיר :

עם יתרונות התמחיר ניתן למצוא 3 יתרונות בולטים:

* זיהוי העלות והרווח הצפוי, וזיהוי רגישויות וגמישויות לעניין זה

* זיהוי מוצרים הפסדיים ורווחיים (הערה: לעיתים מוצר יכול להתפס כזול ורווחי, אך בפועל הינו יקר (לייצור ) והפסדי)

* עבודת הכנה נוחה לאנשי השיווק להמשך התהליך, כחלק סדור בתהליך האסטרטגיה העסקית והשיווקית של הפירמה 


חסרונות התמחיר:

עם חסרונות התמחיר ניתן למצוא 2 חסרונות בולטים:

* ראיית התמחיר החשבונאי כחזות הכל - דבר המוביל ל:

* יצירת קיבעון עסקי


טעויות נפוצות בנושא התמחיר:

* אי בניית תמחיר כלל, ופעולה בשיטת ה"יאללה" הנלוזה, והכה פופולרית בשימוש במשק הישראלי.

* בניית תמחיר קשיח שנבנה על בסיס שנה קודמת/היבטים חשבונאיים בלבד  - מוביל לעבודה ב"אוטומט"

* הפקרת בניית ההמחרה ("התמחיר השיווקי") בקרב חשבונאים, במקום בקרב אנשי השיווק

 
טיפים לנושא התמחיר:


* תמחיר הוא עניין: אסטרטגי-שיווקי, ניהולי ועסקי - ולא עניין: חשבונאי, טכני תפעולי - חשיבותו היא קריטית להצלחת הפירמה.

* לעולם קודם יוצבו המטרות והיעדים העסקיים והשיווקיים,  ורק לאחר מכן יבוא בחשבון התמחיר החשבונאי ולא להיפך !

* בניגוד לתפיסה המופרכת - בניית התמחיר החשבונאי נועדה לשרת את מחלקת השיווק והמכירות ולא להיפך.
  תמחיר במקרים מסויימים עשוי להיות תוצאה, אך לעולם לא יהווה/ישמש נקודת מוצא של תהליך לתכנון עסקי.
  
 
  יש לך תמחיר חשבונאי ? -  האם אתה באמת יודע כמה אתה מרוויח ?

  יש לך תמחיר (המחרה) שיווקי
? האם אתה באמת יודע בכמה נכון לתמחר ? - מה המחיר שישיג לך מקסימום מכירות ?  ומקסימום רווח ?  

  • סמנכ"ל כספים ?! - לא נמאס לך לראות את אנשי השיווק "שוברים" לך את התמחיר בהנחות מטורפות ?
     
  • סמנכ"ל שיווק ?! - לא מבינים אותך בכספים ?! - "דופקים" לך את המכירות בתמחור שגוי ?!
       
  • מנכ"ל ?! -מה יהיה עם זריקת החפצים בישיבות בין סמנכ"ל הכספים לסמנכ"ל השיווק שלך ? -  לא נמאס לך להיות גננת ?!
     
  • בעל עסק קטן-בינוני/חברה קטנה בינונית ?!   לך - בניגוד ל"גדולים": אין מח' כספים, גם לא מח' שיווק - והאמת ? -
    אתה לא באמת בכלל יודע, כמה אתה באמת מרוויח. . . 
      
    מה דעתך לקבל גם תמחיר חשבונאי (ותדע סוף סוף כמה אתה באמת מרוויח !), וגם תמחיר שיווקי שיאפשר לך למכור הרבה-הרבה יותר?   
    ומה דעתך לקבל את כל אלו והרבה-הרבה יותר (!), במחיר שפוי שגם אתה תוכל לעמוד בו ? 

 מה דעתך לשפר דרמטית את התוצאות העסקיות בעסק / בחברה שלך  ?
 תרגום תמחיר חשבונאי לתמחיר שיווקי,  יאפשר לך להשיג יותר תוצאות, בפחות זמן,  ובפחות קונפליקטים מיותרים !

 

לא מצאת תשובה ?!   מחפש מידע נוסף ?! - בדוק באתר הבית של המחבר: www.OfekGroup.co.il

רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ?    -   הירשם בהרשמ !