דף הבית
תמחיר:
מהו תמחיר ? מהי המחרה ?
תמחיר הינו כלי חשבונאי שתכליתו אומדן העלות וזאת לצורך קביעת המחיר
המחרה: מתודולוגיה שיווקית לקביעת המחיר, המתחשבת גם בתמחיר החשבונאי.
הערה:
בניגוד להנחה המקובלת, אין בהכרח קשר ישיר ו/או סיבתי ו/או מובהק, בין התמחיר החשבונאי (עלות), לבין המחיר.
יתכן והמחיר יהיה גבוה משמעותית ממחיר העלות (גריפה, מונופול, פטנט וכ"ד),
ויתכן שהמחיר יהיה נמוך משמעותית ממחיר העלות (לוסט-לידר, חדירה וכיבוש פלחי שוק חדשים....).
כך שבניגוד לטעות הנפוצה והמקובלת, סוגיות התמחיר (כשבעצם הכוונה היא לקביעת המחיר=>המחרה),
היא בעצם בכלל סוגייה אסטרטגית-שיווקית ולא חשבונאית !
יתרונות התמחיר :
עם יתרונות התמחיר ניתן למצוא 3 יתרונות בולטים:
* זיהוי העלות והרווח הצפוי, וזיהוי רגישויות וגמישויות לעניין זה
* זיהוי מוצרים הפסדיים ורווחיים (הערה: לעיתים מוצר יכול להתפס כזול ורווחי, אך בפועל הינו יקר (לייצור ) והפסדי)
* עבודת הכנה נוחה לאנשי השיווק להמשך התהליך, כחלק סדור בתהליך האסטרטגיה העסקית והשיווקית של הפירמה
חסרונות התמחיר:
עם חסרונות התמחיר ניתן למצוא 2 חסרונות בולטים:
* ראיית התמחיר החשבונאי כחזות הכל - דבר המוביל ל:
* יצירת קיבעון עסקי
טעויות נפוצות בנושא התמחיר:
* אי בניית תמחיר כלל, ופעולה בשיטת ה"יאללה" הנלוזה, והכה פופולרית בשימוש במשק הישראלי.
* בניית תמחיר קשיח שנבנה על בסיס שנה קודמת/היבטים חשבונאיים בלבד - מוביל לעבודה ב"אוטומט"
* הפקרת בניית ההמחרה ("התמחיר השיווקי") בקרב חשבונאים, במקום בקרב אנשי השיווק
טיפים לנושא התמחיר:
* תמחיר הוא עניין: אסטרטגי-שיווקי, ניהולי ועסקי - ולא עניין: חשבונאי, טכני תפעולי - חשיבותו היא קריטית להצלחת הפירמה.
* לעולם קודם יוצבו המטרות והיעדים העסקיים והשיווקיים, ורק לאחר מכן יבוא בחשבון התמחיר החשבונאי ולא להיפך !
* בניגוד לתפיסה המופרכת - בניית התמחיר החשבונאי נועדה לשרת את מחלקת השיווק והמכירות ולא להיפך.
תמחיר במקרים מסויימים עשוי להיות תוצאה, אך לעולם לא יהווה/ישמש נקודת מוצא של תהליך לתכנון עסקי.
יש לך תמחיר חשבונאי ? - האם אתה באמת יודע כמה אתה מרוויח ?
יש לך תמחיר (המחרה) שיווקי ? האם אתה באמת יודע בכמה נכון לתמחר ? - מה המחיר שישיג לך מקסימום מכירות ? ומקסימום רווח ?
- סמנכ"ל כספים ?! - לא נמאס לך לראות את אנשי השיווק "שוברים" לך את התמחיר בהנחות מטורפות ?
- סמנכ"ל שיווק ?! - לא מבינים אותך בכספים ?! - "דופקים" לך את המכירות בתמחור שגוי ?!
- מנכ"ל ?! -מה יהיה עם זריקת החפצים בישיבות בין סמנכ"ל הכספים לסמנכ"ל השיווק שלך ? - לא נמאס לך להיות גננת ?!
- בעל עסק קטן-בינוני/חברה קטנה בינונית ?! לך - בניגוד ל"גדולים": אין מח' כספים, גם לא מח' שיווק - והאמת ? -
אתה לא באמת בכלל יודע, כמה אתה באמת מרוויח. . .
מה דעתך לקבל גם תמחיר חשבונאי (ותדע סוף סוף כמה אתה באמת מרוויח !), וגם תמחיר שיווקי שיאפשר לך למכור הרבה-הרבה יותר?
ומה דעתך לקבל את כל אלו והרבה-הרבה יותר (!), במחיר שפוי שגם אתה תוכל לעמוד בו ?
מה דעתך לשפר דרמטית את התוצאות העסקיות בעסק / בחברה שלך ?
תרגום תמחיר חשבונאי לתמחיר שיווקי, יאפשר לך להשיג יותר תוצאות, בפחות זמן, ובפחות קונפליקטים מיותרים !
לא מצאת תשובה ?! מחפש מידע נוסף ?! - בדוק באתר הבית של המחבר: www.OfekGroup.co.il
רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ? - הירשם בהרשמ !