סוג המוצר/שירות: מכירת מוצרים/מכירת שירותים,
מוצרים מבוקשים (נקנים) / מוצרים לא מבוקשים (נמכרים)
גודל העסקה: מכירה קטנה/מכירה גדולה
אופי התהליך: מכירת מומחה/מכירת אמפתיה
מכירות ומכירה - עקרונות :
מכירה היא תהליך ולא אירוע נקודתי
אם כל הבעיות / הקשיים לא נפתרו כהלכה לאורך התהליך - לא תתבצע סגירה
מכירה היא פעולה של התאמה בין מה שהלקוח צריך ורוצה, למה שיש למוכר להציע
טיפים בושאי מכירות:
"...ומכרת לרעך כמוך..." - מכור לאחרים - כפי שהיית רוצה שימכרו לך
עד שאינך יודע בדיוק מה הלקוח הספציפי שמולך רןצה/צריך - אינך יכול להציע לו מוצר/שירות
מכירה היא כמו שיווק (ראה מאמרי בנושא שיווק) לאדם 1, מעין שיווק 1:1
שיחת מכירה היא דיאלוג (דו-שיח), ולא מונולוג (של איש המכירות)
ככל שתשקיע יותר בשלב בירור הצרכים -
עבודתו של איש המכירות היא עבודה של חיפושוהתאמה:
חיפוש מועמדים בעלי פוטנציאל סביר להפוך להיות לקוחות,
והתאמה מוצלחת של מוצרים ושירותים שונים עבורם.
איש מכירות טוב = פתיחת דלתות + סגירת עסקאות.
הפסק לחשוב "מכירות" והתחל לחשוב "קניות"
(לא "איך אני מוכר ?" - אלא "איך הוא קונה !")
אין לך מספיק לקוחות ? אין לך מספיק לקוחות "טובים" ? נמאס לך "לטחון מים" ?
ניסית הכל - וכלום לא הלך ? רוצה שהלקוחות יגיעו אליך, במקום "לרדוף" אחריהם ?
רוצה לשפר דרמטית את השיווק והמכירות בעסק או בחברה שלך ?
נושאים הקשורים לעמוד זה:
מכירות, מכירה, מכירות פומביות, מכירה פומבית, מכירות קבוצתיות, אתרי מכירות, מכירה קבוצתית, מכירות יד שניה, מכירות רכב, אנשי מכירות,למכור, איש מכירות, קידום מכירות, איך למכור, שיטות מכירה, מכירות,אתר מכירות, דרושים מכירות, לוח מכירות, מכירות עודפים, סוכן מכירות, סוכני מכירות, מכירות באינטרנט,