עצמאי ?
בעל עסק / חברה ?
חושב לפתוח עסק / חברה ?
לפני שאנחנו רואים, שומעים או מרגישים את העסק שלך - ברשותך הבה ונתבונן ב"תמונה הגדולה".
אם נסתכל על עסקים, חברות ותאגידים גדולים הרי שנבחין כי יש איש מקצוע , ואם לדייק - איש מקצוע ספציפי לכל תחום:
שיווק, כספים, משאבי אנוש, תפעול, פיתוח וייצור - ולא רק אדם אחד, אלא חטיבה שלמה לכל תחום !
לעסק הקטן או הבינוני שלך - אין איש ספציפי לכל תחום במשרה מלאה, שהוא:
מומחה בתחומו, מהשורה הראשונה, ובמשרה מלאה.
ככל שהעסק שלך יותר קטן, יותר פונקציות "נופלות" על פחות אנשים, ובעסק הקטן או הזעיר - הכל פשוט "נופל" עליך !
בעסקים ככל שהיקף העסק הולך וקטן אנו רואים שתי נקודות עיקריות:
1. הבעיות בעסק קטן - לא נהיות קטנות יותר !
(ואני מניח שיש לך מושג על מה אנחנו מדברים)
גם כי הכל הולך וקטן באותה הפרופורציה, וגם כי יש חיסרון לקוטן כמו ש:
כמות המתחרים הולכת וגדלה, הבנקים והספקים פחות נחמדים אליך, עלויות הרכישה יותר גבוהות, וכיוצ"ב.
עסק קטן - זה לא פחות בעיות !
2. בעסק קטן-בינוני יש פחות משאבים !
(האם נתקלת בבעיה של: "אין לי כסף ?", או "חסר לי כסף ?", או "אם רק היה לי עוד X ש"ח...." ?)
בעסק קטן-בינוני יש פשוט פחות משאבים !
א. משאבים - זו מילה יפה למילה "כסף".
בעסק קטן או בינוני יש פשוט פחות כסף.
בעסקים קטנים פחות כסף - זה פחות יכולת לספוג טעויות.
טעות מהותית אחת - והעסק הקטן שלך נ-מ-ח-ק ! ! !
רוצה לדעת יותר ? רוצה לקבל פרטים נוספים ?
רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ? - הירשם בהרשמ !
ב. משאבי ידע - לעסק קטן או בינוני יש פשוט פחות ידע !
(והרי כמה טעויות שכבר עשית בעבר שאמרת לעצמך: "אם רק הייתי יודע...",
"אם רק מישהו היה אומר לי..." - נשמע מוכר ?)
לרוב לכל בעל עסק קטן יש ידע נרחב בתחום המקצועי שלו (ספר - יודע לספר, גנן - יודע לגנן...) ,
אולם לרוב ישנו חוסר אקוטי בידע ניהולי-עסקי: הן בידע ניהולי-עסקי (ניהול עסקים) , והן בכלים ניהוליים
רלוונטים, המתאימים להיקף העסקי הרלוונטי.
לדוגמה:
-
-
אין ספק ששף בקיא בהלכות קיצוץ עגבניה ובכל רזי הפיוז'ן.
אולם מה לגבי נושאים חשובים לא פחות כמו: ניהול עסק, שיווק, כספים ותמחיר ?
-
אין ספק כי רואה חשבון בקיא בתחום המקצועי שלו (מיסים, ביקורת וכ"ד),
אבל מה עם ניהול המשרד ? מה עם פיתוח עסקי של המשרד ? מה עם שיווק המשרד ?
סוד גלוי וידוע הוא שלרואי חשבון קשה במיוחד לשווק את משרדם הן בשל יוקרת המקצוע
והן בשל כללי האתיקה המחמירים (ס. 60 כבר אמרנו ?!).
-
אין ספק כי עורך דין אמור להיות בקיא לפי תחום התמחותו:
במשפט העברי, דיני חוזים, משפט מסחרי עסקים או מקרקעין.
אך מה לגבי כישורי שיווק ? מה לגבי כלי ניהול ?
הרי כולם יודעים (גם מי שלא עו"ד) שהתחרות בענף היא מהגבוהות שיש בעולם.
(ישראל מקום 1 בעולם במספר עו"ד לנפש והמצב רק מחמיר משנה לשנה...).
אז מה יותר חשוב היום לעו"ד כדי להצליח כעו"ד - ידע משפטי או ידע שיווקי ?
(אכן שאלה טובה. . .).
-
מהנדס בוגר טכניון בקיא וודאי בחישובי העמסה וחוזק חומרים,
אבל מה לגבי הכנת תוכנית שיווק לעסק הקטן שלו ?
מה לגבי לוודא ולדאוג שיהיה למי לעשות חישובי חוזק חומרים ?
קרוב לוודאי שלא.
הסוד הניהולי הגלוי ביותר:
מאותה שניה שאתה: בעל העסק הקטן או הבינוני החלטת להפסיק להיות שכיר
בתחומך אלא: עצמאי, פרילנסר או בעל עסק, מאותה שניה מיידית ובאופן בלתי מותנה
לחלוטין בין אם אתה רוצה בכך ובין אם לא, בין אם אתה מודע לכך ובין אם לא -
מאותה שניה מיידית ובאופן בלתי מותנה לחלוטין הפסקת להיות איש מקצוע ("פועל"),
והפכת להיות קודם כל מנהל או "מנכ"ל קטן" ורק אח"כ (אם בכלל...) איש מקצוע בתחום המקצועי שלך.
מי שלא מבין זאת - אל לו לפתוח עסק !
מי שבעל עסק קטן או בינוני וטרם הפנים זאת,
צפוי ללמוד זאת בדרך הקשה, וחבל !
אחת הבעיות הקריטיות בניהול עסקים קטנים-בינוניים וחברות קטנות היא פשוטה:
ככל שהיקף העסק הולך וקטן - אתה מוצא את עצמך צריך לעשות הכל, ואתה צריך להיות טוב בהכל.
הבעיה היא שאי אפשר להיות טוב בהכל !
אנו מאמינים באמרה העממית האומרת ש:"בשביל כוס חלב - לא קונים את הפרה..."
הרעיון הוא לתת לעסק שלך בלא קשר ל: גודלו, הענף בו הוא נמצא, היקפו או אפיון בעיותיו,
את הפיתרון הרלוונטי, הספציפי והמותאם ספציפית לעסק הקטן שלך.
רוצה לדעת יותר ? רוצה לקבל פרטים נוספים ?
רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ? - הירשם בהרשמ !
זה אגב לא צריך להיראות, להישמע או להרגיש לך כרעיון כה חדש, מקורי או מהפכני:
כמעט לכל בעל עסק בלא קשר לגודלו או היקפו וכנראה גם לך יש רואה חשבון שתפקידו לטפל לו
בנושא המיסויי והייצוג מול רשויות המס
(ואגב בניגוד לתפיסה המקובלת רו"ח אינו יועץ כלכלי ואינו היועץ העסקי של העסק שלך להיפך -
ישנן סברות ע"י חשבונאים ברי סמכא שלרו"ח כמבקר חיצוני של העסק אסור בכלל לעסוק בייעוץ !).
חוץ מרו"ח, לחלק גדול מהעסקים (וכנראה גם לך !) יש גם מנהל חשבונות שמטפל על בסיס קבוע בנושא
החשבונות, לחלק גדול (ואולי אפילו לך !) יש עו"ד בו הוא נעזר בעת הצורך, וסוכן ביטוח המטפל בביטוחי העסק.
זה קורה כי הנחת המוצא הנכונה וההגיונית של כל אדם בעל הבנה מינימלית בניהול עסקים,
היא שישנם תחומים שרצוי ולעיתים חובה לקחת אנשי מקצוע !
ומה לגבי נושא השיווק - להביא יותר לקוחות לעסק שלך ? מה לגבי המכירות בעסק ?
תזרים המזומנים והעבודה מול הבנקים ? בעיות גבייה מול לקוחות בעייתיים ?
טיפול במתחרים ? ניהול עסקים בכלל וניהול העסק טוב יותר ?
האם אלו נושאים שוליים או פחות חשובים לך ופחות חשובים לעסק שלך מביטוח צד ג' לאוטו ?
אנו מאמינים שלא.
אנו מאמינים כי בניהול עסקים, לפעולות החשובות ביותר בעסק שהן בעצם לב ליבו של העסק שלך,
ושההצלחה או הכישלון בהם לעיתים הוא עבורך עניין של להיות או לחדול כגון ניהול, אסטרטגיה עסקית,
שיווק וכספים - כדאי לך להיעזר במקצוענים !
אנו מאמינים כי בניהול עסקים נכון, אין בעיה שאין לה פיתרון, וכי לא צריך להמציא את הגלגל -
למרבה הפלא, הוא כבר הומצא, קיים ועובד !
עם זאת, יש בעלי עסקים החשים צורך פנימי, עמוק, ובלתי מובן לחלוטין ליפול בכל הטעויות האפשריות
הקשורות בניהול עסק, המתעקשים ליפול בכל הבורות האפשריים. למה ? לא חבל ?
אנו מאמינים שאפשר גם אחרת.
אנו יודעים כי אם אתה לא מרוצה מהמצב, ואם אתה באמת רוצה לשנות משהו - משהו חייב להשתנות:
הרי לא יתכן שתמשיך לעשות את מה שעשית עד עכשיו, ושתצפה לתוצאה שונה -
הרי לבד - זה פשוט לא יקרה !
לא היית רוצה לפחות לבדוק ?
הרי להישאר במקום או לחזור אחורה - תמיד אפשר. . . . .
למה לא לפחות לנסות ?! תן לעצמך צ'אנס ! לא חבל ?!
רוצה לקבל פרטים נוספים ? מלא ושלח !
בונוס - מתנה חינם ! - מלא את הטופס המצורף וקבל:
10 טיפים פשוטים וקלים ליישום, שנבנו והותאמו במיוחד לעסקים קטנים
לשיווק פורץ דרך ! (יותר לקוחות, יותר הכנסות, יותר כסף !)
רוצה לקבל באופן שוטף טיפים בנושאי : אסטרטגיה, שיווק, ניהול וכספים ? - הירשם בהרשמ !
|